Ecker Gábor blogja - eckergabor.blog.hu
© Ecker Gábor, 2010-2012.
Creative Commons License

24,2 km

Mi mentünk:

25,61 km

Augusztus 20-án ismét útra keltünk, hogy teljesítsük a hozzánk legközelebb eső kéktúraszakaszt Dobogókőtől Visegrádig. Reggel busszal Szentendrére, hévvel Pomázra, végül ismét busszal Dobogókőre mentünk.

Indulunk

Szerencsére csak Dobogókőn voltak sokan; amikor kiértünk az erdőbe, szinte egyedül maradtunk. Meglepődtünk, hiszen óriási tömegre számítottunk egy hosszú hétvége első napján. Az időjárás szép volt - bárcsak ilyen lett volna egy hónappal ezelőtt is! Ráadásul az erdő tele volt mindenféle gombával, alig győztük számolni őket.

Gombák Dobogókő után

A kéktúrát erdőfelújítás miatt elterelték, így az Öreg-vágás-hegy előtt áttértünk a piros háromszögre. Ez nem jelentett nagy kitérőt - a kék az egyik, a piros a másik irányban kerüli meg az Ispán-hegyet. Hamarosan megérkeztünk a Király-kúthoz, ahol elhagytuk a piros háromszöget és a piroson folytattuk utunkat.

A Király-kút
Király-kút

Rövidesen kiértünk a Király-völgyből és elénk tárult a Sikárosi-rét. Az esős nyárnak köszönhetően gyönyörű volt a kaszált fű, és most azt sem bántuk, hogy a rét szélén kellett gyalogolnunk - a hőmérséklet sokkal emberibb volt és a nap sem sütött annyira.

Sikárosi-rét

A Sikárosi-rétnél meg akartam keresni a GCSIVA geoládát, de sajnos nem találtam meg, és sietni is kellett. Egy kis kavarodás (a kék nincs ott túl jól felfestve) után végigmentünk az Öreg-nyílás-völgyön és beértünk Pilisszentlászlóra.

Kis híd az erdőben

A szokásos kombó most éppen 5 pecsét - 2 sör - 6 gombóc fagyiként alkalmazása után nekivágtunk a Rózsa-hegy oldalának, és rövid kaptató után felértünk a Pap-rét felé tartó erdészeti útra. A kék innentől kezdve a Pap-rétig ezen, pontosabban vele párhuzamosan vezetett - egy kis szakaszt ugyanis levágott a Szent László-hegy oldalában.

Fa a Pap-rét közelében

A Pap-réti erdészháznál pecsételtünk, majd elindultunk az Urak asztala alatt Visegrád felé. A Vízverés nyerge, az Őr-hegy oldala és a Moli-pihenő után elértünk a csodálatos kilátást nyújtó Borjúfőhöz.

A Borjúfőn
Ebéd a Borjúfőn

Ebéd után felkerekedtünk és hamarosan elértük a Nagy-Villámot. Itt - ahogyan az várható volt - már elég sokan voltak, főleg a bobpálya és a fellegvár környékén, de lefelé menet is sokan jöttek szembe. A Nagyvillám Étteremben pecsételtünk, és a vár érintésével (nem mentünk be) lassan leértünk a kálváriához, majd Visegrádra.

Buszra várva

Az egész túra alatt a már említett szép idő uralkodott. A közeljövőben hasonlóan közeli kéktúraszakaszok teljesítését tervezzük - például a Piliscsaba és Dobogókő közti szakaszok valamelyikét.

---
Nincs hozzászólás • Címkék: túra kirándulás visegrád kéktúra dobogókő nagyvillám borjúfő

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.