Ecker Gábor blogja - eckergabor.blog.hu
Ecker Gábor blogja - eckergabor.blog.hu
© Ecker Gábor, 2010-2012.
Creative Commons License

Szeleste-Ötvös kéktúra, 1. nap

---
eckerg • 2012. április 1. 11:07

Dátum: 2012. március 15. csütörtök
Útvonal:
 Szeleste - Bögöt - Csénye - Csényeújmajor - Sárvár

Térkép szerint:

20,1 km

Mi mentünk:

20,33 km 

Az első nap a Sárvár előtt megmaradt szakaszt teljesítettük, így reggel a Szeleste és Ölbő közötti Ölbő-Alsószeleste vasútállomásról indultunk útnak.

Indulunk Szelestéről
Indulás Szelestéről

Rövid mezei séta után egy fiatal erdőbe értünk, ami feltűnően tele volt szarvassal: legalább 3 csapatot láttunk a fák között vagy akkor, amikor éppen átkeltek az úton.

Szarvasok az úton
Szarvasok a Szeleste utáni erdőben

Az erdő után egy hosszú egyenesre fordultunk, aminek a monotonitását csak egy régi kapu maradványai törték meg. Hazaérve utánanéztem, de nem találtam meg, hogy minek a kapuját tarthatták egykor.

Elhagyjuk a kapumaradványokat
Menetelünk az úton, háttérben a kapumaradványok

Nemsokára kiértünk a 88-as útra, de ezúttal nem kellett sokat gyalogolnunk rajta, néhány száz méter után folytattuk utunkat az eredeti irányban. Bögöt mellett ráfordultunk egy kanyargós műútra, ami egyenesen a faluba vezetett.

A bővített család Bögöt táblájánál
Új hagyományunk: a túra első településének táblájával fényképezkedünk

Bögötön azonban se kocsma, se vegyesbolt nem volt nyitva március 15-e miatt. Mivel így a pecsétünkhöz aznap legális úton nem juthattunk hozzá, úgy döntöttünk, hogy majd egyik reggel visszajövünk pecsételni. Megebédeltünk a templom előtti kis parkban, utána pedig továbbindultunk.

A park, ahol ebédeltünk
Hát nem elfelejtettem akkor fényképezni, amikor mindenki ott ült?!

A mező közepén, egy bokrokkal határolt úton gyalogoltunk, amíg el nem értünk egy dupla vasúti átkelőhöz egy szép vadászházzal.

A második vasúti átkelőnél
A család nem a közelgő vonatot lesi, hanem a vadászházat

Egy cikkcakkos útszakasz után aszfaltútra értünk egy majorság mellett, majd kisvártatva beértünk Csényére. A kék a falu belsejébe vitt, így nem láttuk a kálváriát, viszont pihentünk egy kicsit a Benedek Elek meseparkban.

A Csényére vezető úton
A Csényére vezető úton a majorsággal

Csénye után egy hosszú egyenes műút következett Csényeújmajorig, de legalább láttuk közben a szélmotorokat (sajnos Dávid egész napos reményei nem teljesültek: nem ment el a kék alattuk).

Menet a csényei hosszú egyenesen
A hosszú egyenes út Csényeújmajor előtt

Az egyenes végén délnek fordultunk egy lepusztult majorságnál, pecsételtünk és meguzsonnáztunk a vele szemben levő Mária-kápolnánál, és eldöntöttük, hogy ha Andris agrármérnök lesz, akkor az én fizetésemből felújítjuk és itt fog gazdálkodni. (?!)

A lepusztult majorság Csényeújmajoron
A lepusztult majorság

Utunkat a Gyöngyös patak mellett folytattuk (nem, nem tévedtünk el annyira), ahol a GPS-t nézni csak annyival volt érdekesebb az előző szakasznál, hogy most egy kék csík is ment rajta a sötét mellett.

Érdekes térképrészlet a GPS-en Sárvár közelében
Ilyen izgalmas volt az út a GPS-en

A gát mellett lassan beértünk Sárvár alá, és amikor már kezdtük azt hinni, hogy ugyanezzel a lendülettel ki is megyünk alóla, a jelzés északra kanyarodott és a vasútállomás felé vette az irányt.

Megyünk a gáton Sárvár mellett
Séta a gáton

Mi azonban még a vasút előtt lekanyarodtunk a szállásunkhoz, megfürödtünk, kipakoltunk, és vacsorára megettük az otthonról hozott gulyáslevest.

 

Következő nap »

---
Nincs hozzászólás • Címkék: túra kirándulás kéktúra szeleste ölbő Bögöt Csénye Csényeújmajor Sárvár

A bejegyzés trackback címe:

https://eckergabor.blog.hu/api/trackback/id/tr344329445

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Honlap látogatása
Kéktúra-teljesítésünk állapota:

39,1%
440,7 / 1128,2 km
Teljesített szakaszaink

Hírcsatornák

süti beállítások módosítása